Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Bodystore.se

… Och jag är så oerhört glad att jag hann knäppa ett foto på denna favorit innan de försvann i ett naffs här hemma! Jag skulle kunna överösa denna brownie med milslång text men ändå inte göra den rättvis, så god är den! Att den dessutom är fri från gluten, mjölk och vitt socker, samt vegansk PALEO och LCHF gör den om möjligt ännu bättre.

Behöver du fler skäl? Kakao (och speciellt rå) innehåller otroligt kraftfulla antioxidanter bland annat skyddar hjärta och hjärta, motverkar hjärt- och kärlsjukdomar, förbättrar blodcirkulationen och håller huden ”ung” och fast längre. Plus att den har visat sig öka ämnet dopamin i kroppen, en signalsubstans som ökar din passion – en rätt trevlig bieffekt! Så med andra ord – tänk på hälsan och baka dig en brownie vetja! 😉 

OBS! Smeten äts på egen risk, då den är så god riskerar du att aldrig hinna till själva bakningen i ugnen innan den ätits upp… ♥

BEST BROWNIE EVER
6-8 bitar

2 chiaägg (2 msk chiafrön + 6 msk vatten som mixas och får stå i minst 10 minuter) (köp chiafrön här)
0,75 dl mandelmjöl (köp här)
1 dl mandelsmör/jordnötssmör (jordnötssmör räknas ej som PALEO/LCHF) (köp mandelsmör här och jordnötsssmör här)
0,75 dl smält kokosolja (köp här)
1/2 tsk vaniljpulver (köp här)
1,5 dl kakao (köp här)
0,25 tsk havssalt (mitt absolut bästa tips på salt hittar du här)
1 dl sötning (honung*/agave/ fibersirap** (köp agave här, honung här, lönnsirap här och fibersirap här)
ev. 1/2 dl hampaprotein (valfritt – köp här)
*ej vegansk, ** för LCHFSätt ugnen på 175 grader. Förbered chiaäggen genom att mixa samman chiafrön med vatten, och ställ åt sidan i minst 10 minuter. Blanda ihop chiaägggen, mandelmjöl, nötsmör, kokosolja, vaniljpulver, kakao, salt och sötning med en stavmixer eller matberedare. Ta fram en mindre springform eller en form i ungefärligt mått 15 x 20 cm, finns det möjlighet så använd ett bakplåtspapper i eller smörj in formen med kokosolja och strö över mandelmjöl för att lättare få loss brownien. Häll sedan i smeten och baka i ca 20-22 minuter, du vill ha den kletig i mitten så vänta inte för länge. Låt den sedan svalna i 1 timma innan du avnjuter den.